ELTE Pedagogikum Központ - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar

2015. május 15-16.

Program

2015. május 15. péntek

 9:00-10:00 Regisztráció
10:00-10:15 Megnyitó (Demetrovics Zsolt, a Kar dékánja és Ujhelyi Adrienn a konferencia főszervezője)

10:15-11:15: Plenáris előadások
(Aula)

10:15-10:45: Cseh Gabriella: Gondolkozz, mielőtt megosztasz!
10:45-11:15: Koren Balázs: GEOMATECH

 11:15-11:30 kávészünet (aula)

 11:30-13.00 Szekcióelőadások (szekcióvezető: Abonyi-Tóth Andor)
(Aula)

  • Komplex vizsgamunkák értékelése az irányelv-alapú elemzés, valamint az ön- és társértékelés módszereinek alkalmazásával (Abonyi-Tóth Andor)
  • IKT a tanulás szolgálatában – konnektivista tanulásmódszertan lehetőségei a felsőoktatásban (Dr. Molnár György)
  • Egy gyakorlatban használt innovatív nyelvoktatást támogató rendszer bemutatása (dr. Balogh Ádám Tamás, dr. Horváth András, Stépánné dr. Vancsa Ágnes, dr. Oláh András)
  • E-learning keretrendszer fejlesztése mobil eszközökre (Dr. Kovács Miklós)
  • Hallgatói teljesítmények előrejelzése SPSS Modeler használatával (dr. Nyéki Lajos)
  • “Algoritmusok és/vagy táblázatkezelés? (Biró Piroska, Csernoch Mária)

13:00-14:00 Ebédszünet (szendvicsebéd az aulában)

14:00-15:30 Szekcióelőadások (szekcióvezető: Virányi Anita)
(Aula)

  • Súlyosan, halmozottan sérült, nem-beszélő mentorok a fejlesztő nevelés-oktatásban (Borzási Tamás, Miksztai-Réthey Brigitta, Paless Eszter, Kovács Orsolya)
  • Segédanyagok az IKT eszközhasználat elsajátításához súlyosan, halmozottan sérültek számára (Miksztai-Réthey Brigitta)
  • Jó gyakorlatok a migránsok digitális inklúzója területéről (Benkei-Kovács Balázs)
  • Digitális kompetencia időskorban – egy felmérés tanulságai (Kereszty Orsolya, Benkei-Kovács Balázs, Kovács Zsuzsa)

 14:00-15:30 Szekcióelőadások (elnök: Köpeczi-Bócz Tamás, opponens: Kis-Tóth Lajos)
(Kazy 212.)

  • Gennováció Mit? Mikor? Hogyan? Miért? (Csillik Olga, Dr. Daruka Magdolna)
  • A kognitív stílus mint online tanulást perszonalizáló tényező (Dr. Bodnár Éva, Dr. Sass Judit)
  • Az adaptív tanulást támogató módszertani környezet gyakorlati alkalmazásának tapasztalatai (Kovács Katalin, Mihályi Krisztina)
  • Munkaerő-piaci készség-előrejelzés módszertani megközelítései nemzetközi és hazai aspektusokból (Dr. Köpeczi-Bócz Tamás)
  • Kihívások és sikerek a videós tananyagok tömeges alkalmazásában (Orbán Zsolt, Balkányi Péter)

15:30-15:45 kávészünet (aula)

15:45-17:15 Szekcióelőadások (szekcióvezető: Lénárd András)
(Aula)

  • Online kurzusok – vélekedések, elvárások, viselkedés (Fodorné Dr. Tóth Krisztina)
  • On-line kurzusok „házilagosan” (Létray Zoltán dr.)
  • A problémalapú, hálózati együttműködések szerepe az oktatók szakmai támogatásában – egy online kurzus tapasztalatai (Kovács Zsuzsa, Kocsis Lilla Ibolya)
  • Az oktatás informatikai feltételeinek megteremtése (Horváth Ádám)
  • Tanulásmódszertani útmutató online tanuláshoz (Papp-Danka Adrienn)

  15:45-17:15 Szekcióelőadások (Ujhelyi Adrienn)

(Kazy 212.)

  • Oktatás-informatikai stratégiák a tanárképzésben (Salamon Szilvia, Hülber László)
  • 18-22 éves nappali tagozatos hallgatók közösségi alapú tanulási és kommunikációs lehetőségei a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karán (Sik Dávid)
  • A társértékelés mint értékelési módszer elsőéves hallgatók körében (Sváb Ágnes)
  • 21. századi mesék: A multimédiás és interaktív elemek hatása a gyerekek nyelvi fejlődésére (Takács Zsófia Katalin, Elise K. Swart, Adriana G. Bus)
  • Statisztika oktatásának hagyományos és IKT-vel támogatott módszereinek összehasonlító elemzése (Vidor Róbert)
  • Videóinterjúk használata az oktatásban az IWitness online oktatási felület segítségével (Forrás-Biró Aletta)

 

2015. május 16. szombat

 9:00-9:30 Plenáris előadás
(Aula)

9:00-9:30: Ollé János: Trendek az oktatás-informatikában

9:45-11:15 Szekcióelőadások (szekcióvezető: Buda András)
(Aula)

  • A 21. század digitalizált szülője a gyermekei digitális életében!? (Nagy Szilvia, Kőrösi Gábor, Esztelecki Péter)
  • Tablettel az osztályteremben és azon túl (Csókay Ákos)
  • Digitális tükörkép az internet függés mértékéről (Buda András)
  • Az MMM-generáció és az oktatás (Illés Zoltán, Heizlerné Bakonyi Viktória, Psenakova Ildiko, Szabó Tibor)

 11:15-11:30 kávészünet (aula)

11:30-13:00 Szekcióelőadások (szekcióvezető: Hülber László)
(Aula)

  • Tapasztalatok és következtetések egy kísérleti MOOC kapcsán (Námesztovszki Zsolt, Kőrösi Gábor, Esztelecki Péter, Vinkó Attila, Kovács Cintia)
  • Spider-matek avagy gondolattérkép matematika órákon (Barsy Anna)
  • Nyílt végű kérdések számítógéppel segített kiértékelési lehetőségei (Krankovits Melinda, Fehérvári Arnold)
  • A közösségi média szerepvállalása a vajdasági magyar diákok tanulási szokásaiban (Kőrösi Gábor, Esztelecki Péter)

 POSZTERSZEKCIÓ
(Aula)

  • Teendők ütemezése, határidők betartása az online kurzusok során (Esztelecki Péter, Kőrösi Gábor)
  • Külső sztenderdre épülő elektronikus mérés-értékelés (Horváth Ádám, Tisza Géza)
  • A hallgatók figyelmének folyamatos fenntartása távoktatási kurzusokban (Molnár Tamás)
  • BOND – szakképzésben résztvevő oktatók kompetenciáinak fejlesztése (Schwikker Zsófia, Kövesd Andrea, Ana I. Azevedo, Alfonso Perez)
  • A didaktikai háromszög online vetületei (Simonyi Dénes, Kőrösi Gábor, Esztelecki Péter)
© VII. Oktatás-Informatikai Konferencia 2015.

By mOp@NET & Kovata