2015. május 15. péntek
9:00-10:00 Regisztráció
10:00-10:15 Megnyitó (Demetrovics Zsolt, a Kar dékánja és Ujhelyi Adrienn a konferencia főszervezője)
10:15-11:15: Plenáris előadások
(Aula)
10:15-10:45: Cseh Gabriella: Gondolkozz, mielőtt megosztasz!
10:45-11:15: Koren Balázs: GEOMATECH
11:15-11:30 kávészünet (aula)
11:30-13.00 Szekcióelőadások (szekcióvezető: Abonyi-Tóth Andor)
(Aula)
- Komplex vizsgamunkák értékelése az irányelv-alapú elemzés, valamint az ön- és társértékelés módszereinek alkalmazásával (Abonyi-Tóth Andor)
- IKT a tanulás szolgálatában – konnektivista tanulásmódszertan lehetőségei a felsőoktatásban (Dr. Molnár György)
- Egy gyakorlatban használt innovatív nyelvoktatást támogató rendszer bemutatása (dr. Balogh Ádám Tamás, dr. Horváth András, Stépánné dr. Vancsa Ágnes, dr. Oláh András)
- E-learning keretrendszer fejlesztése mobil eszközökre (Dr. Kovács Miklós)
- Hallgatói teljesítmények előrejelzése SPSS Modeler használatával (dr. Nyéki Lajos)
- “Algoritmusok és/vagy táblázatkezelés? (Biró Piroska, Csernoch Mária)
13:00-14:00 Ebédszünet (szendvicsebéd az aulában)
14:00-15:30 Szekcióelőadások (szekcióvezető: Virányi Anita)
(Aula)
- Súlyosan, halmozottan sérült, nem-beszélő mentorok a fejlesztő nevelés-oktatásban (Borzási Tamás, Miksztai-Réthey Brigitta, Paless Eszter, Kovács Orsolya)
- Segédanyagok az IKT eszközhasználat elsajátításához súlyosan, halmozottan sérültek számára (Miksztai-Réthey Brigitta)
- Jó gyakorlatok a migránsok digitális inklúzója területéről (Benkei-Kovács Balázs)
- Digitális kompetencia időskorban – egy felmérés tanulságai (Kereszty Orsolya, Benkei-Kovács Balázs, Kovács Zsuzsa)
14:00-15:30 Szekcióelőadások (elnök: Köpeczi-Bócz Tamás, opponens: Kis-Tóth Lajos)
(Kazy 212.)
- Gennováció Mit? Mikor? Hogyan? Miért? (Csillik Olga, Dr. Daruka Magdolna)
- A kognitív stílus mint online tanulást perszonalizáló tényező (Dr. Bodnár Éva, Dr. Sass Judit)
- Az adaptív tanulást támogató módszertani környezet gyakorlati alkalmazásának tapasztalatai (Kovács Katalin, Mihályi Krisztina)
- Munkaerő-piaci készség-előrejelzés módszertani megközelítései nemzetközi és hazai aspektusokból (Dr. Köpeczi-Bócz Tamás)
- Kihívások és sikerek a videós tananyagok tömeges alkalmazásában (Orbán Zsolt, Balkányi Péter)
15:30-15:45 kávészünet (aula)
15:45-17:15 Szekcióelőadások (szekcióvezető: Lénárd András)
(Aula)
- Online kurzusok – vélekedések, elvárások, viselkedés (Fodorné Dr. Tóth Krisztina)
- On-line kurzusok „házilagosan” (Létray Zoltán dr.)
- A problémalapú, hálózati együttműködések szerepe az oktatók szakmai támogatásában – egy online kurzus tapasztalatai (Kovács Zsuzsa, Kocsis Lilla Ibolya)
- Az oktatás informatikai feltételeinek megteremtése (Horváth Ádám)
- Tanulásmódszertani útmutató online tanuláshoz (Papp-Danka Adrienn)
15:45-17:15 Szekcióelőadások (Ujhelyi Adrienn)
(Kazy 212.)
- Oktatás-informatikai stratégiák a tanárképzésben (Salamon Szilvia, Hülber László)
- 18-22 éves nappali tagozatos hallgatók közösségi alapú tanulási és kommunikációs lehetőségei a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karán (Sik Dávid)
- A társértékelés mint értékelési módszer elsőéves hallgatók körében (Sváb Ágnes)
- 21. századi mesék: A multimédiás és interaktív elemek hatása a gyerekek nyelvi fejlődésére (Takács Zsófia Katalin, Elise K. Swart, Adriana G. Bus)
- Statisztika oktatásának hagyományos és IKT-vel támogatott módszereinek összehasonlító elemzése (Vidor Róbert)
- Videóinterjúk használata az oktatásban az IWitness online oktatási felület segítségével (Forrás-Biró Aletta)
2015. május 16. szombat
9:00-9:30 Plenáris előadás
(Aula)
9:00-9:30: Ollé János: Trendek az oktatás-informatikában
9:45-11:15 Szekcióelőadások (szekcióvezető: Buda András)
(Aula)
- A 21. század digitalizált szülője a gyermekei digitális életében!? (Nagy Szilvia, Kőrösi Gábor, Esztelecki Péter)
- Tablettel az osztályteremben és azon túl (Csókay Ákos)
- Digitális tükörkép az internet függés mértékéről (Buda András)
- Az MMM-generáció és az oktatás (Illés Zoltán, Heizlerné Bakonyi Viktória, Psenakova Ildiko, Szabó Tibor)
11:15-11:30 kávészünet (aula)
11:30-13:00 Szekcióelőadások (szekcióvezető: Hülber László)
(Aula)
- Tapasztalatok és következtetések egy kísérleti MOOC kapcsán (Námesztovszki Zsolt, Kőrösi Gábor, Esztelecki Péter, Vinkó Attila, Kovács Cintia)
- Spider-matek avagy gondolattérkép matematika órákon (Barsy Anna)
- Nyílt végű kérdések számítógéppel segített kiértékelési lehetőségei (Krankovits Melinda, Fehérvári Arnold)
- A közösségi média szerepvállalása a vajdasági magyar diákok tanulási szokásaiban (Kőrösi Gábor, Esztelecki Péter)
POSZTERSZEKCIÓ
(Aula)
- Teendők ütemezése, határidők betartása az online kurzusok során (Esztelecki Péter, Kőrösi Gábor)
- Külső sztenderdre épülő elektronikus mérés-értékelés (Horváth Ádám, Tisza Géza)
- A hallgatók figyelmének folyamatos fenntartása távoktatási kurzusokban (Molnár Tamás)
- BOND – szakképzésben résztvevő oktatók kompetenciáinak fejlesztése (Schwikker Zsófia, Kövesd Andrea, Ana I. Azevedo, Alfonso Perez)
- A didaktikai háromszög online vetületei (Simonyi Dénes, Kőrösi Gábor, Esztelecki Péter)